Beshta eng yirik IT-kompaniyalarning umumiy daromadi 1,1 trillion dollarga ko’tarildi, deb hisoblaydi WSJ gazeta. O’sish asosan odamlar karantin tufayli Internetda ko’proq vaqt sarflagani, masofadan turib ishlashga va onlayn-xaridga o’tganligi bilan bog’liq.
IT-yirik beshta gigant – Apple, Microsoft, Amazon, Alphabet (Google egasi) va Facebook – koronavirus pandemiyasi sharoitida 2020 yilda tez o’sishni ko’rsatdi, deb yozadi The Wall Street Journal.
Nashr ushbu kompaniyalarning umumiy daromadi beshdan biriga oshib, 1,1 trillion dollarni tashkil etganini hisoblab chiqdi. IT-gigantlarning foydasi 24 foizga o’sdi va bozor kapitallashuvi umumiy hajmi 8 trillion dollarni tashkil etdi, bu yarmiga ko’paygan.
Karantinlar va masofadan turib ishlash sharoitida noutbuklar, planshetlar va boshqa qurilmalarga bo’lgan talabning ortishi tufayli Apple ham o’sdi. Kompaniya, shuningdek, yillik daromadining katta qismini tashkil etadigan yangi iPhone modellarini namoyish qildi. 2020 yil birinchi choragida Mas kompyuterlari savdosi pasayib ketdi, deb yozadi WSJ, ammo yilning qolgan qismida o’sdi.
Odamlar uzoqlik va cheklovlarga, shu jumladan Xbox o’yin pristavkalari, Surface noutbuklari va bulutli xizmatlarini sotish orqali moslasha boshlaganlaricha, Microsoft-ning savdosi o’sdi, deb yozadi gazeta. Bundan tashqari, Microsoft-ning hamkorlik va matnli suhbat vositalari mashhurligi uch baravarga oshdi.
Bozorda Amazon mavqeining mustahkamlanishi elektron tijoratning tobora ommalashib borayotgani fonida sodir bo’ldi. 2020 yilda kompaniya daromadi 38 foizga o’sib, 386 milliard dollarni tashkil qildi. Masofaviy xaridlarga bo’lgan talabning oshishi tufayli Amazon o’z xodimlarini 500 ming xodimga ko’paytirdi. WSJ kompaniyada hozirda 1,3 million kishi ishlaydi va agar Amazon o’sishda davom etsa, u ishchilar soni bo’yicha AQShdagi eng yirik ish beruvchi Walmart ortda qoldirishi mumkin deb yozadi.
Google pandemiyaning birinchi yilini ijobiy hududda yakunladi, chunki ko’proq odamlar Internetda pul sarflashni boshladilar. 2020 yil boshida reklama beruvchilar xarajatlarni qisqartirishdi, bu IT-kompaniyaga salbiy ta’sir ko’rsatdi, ammo yil oxiriga kelib u tiklandi.
Odamlarning ko’proq vaqtini uyda o’tkazish Facebook-dan ham foyda oldi. Kompaniya elektron tijorat portlashidan foydalanish uchun Instagramda xarid qilish kabi yangi xususiyatlarni joriy etmoqda, deb yozadi gazeta. Shuningdek, bu kompaniya platformalari o’rtasidagi aloqalarni mustahkamlaydi va foydalanuvchilarga o’z mahsulotlaridan voz kechishni qiyinlashtiradi.