G‘arbiy Yevropa smartfon bozori 2023-yilning birinchi choragida pasayishda davom etdi — savdolari 13 foizga kamayib, 23,7 million donani tashkil qildi. Og‘ir iqtisodiy sharoit tufayli iste’molchilar talabi kamaygan, smartfonlardan foydalanish ko‘paygan, deydi Canalys tahlilchilari. Talabning 6% ga tiklanishi faqat 2024 yilda kutilmoqda.

Yevropaliklar qimmatroq smartfonlarni sotib olishni boshladilar, lekin ular buni kamroq qilishadi0

Smartfon har chorakda G'arbiy Evropaga jo'natiladi. Rasm manbasi: canalys.com

2023-yilning birinchi choragida G‘arbiy Yevropadagi eng yirik yetkazib beruvchi unvonini Samsung qayta qo‘lga kiritdi va bozor ulushini 35% ni tashkil etdi. Buni sotishning yiliga 16% ga kamayishi oldini olmadi. Bu yilgi Galaxy S23 Ultra, S23 va A14, shuningdek, o‘tgan yilgi A53 va A33 eng ko‘p sotilgan. Koreyalik elektronika giganti o'z e'tiborini o'rta va yuqori sinf segmentlariga o'tkazishga majbur bo'ldi: o'rtacha sotish narxi (ASP) 11% ga o'sdi, jo'natilgan qurilmalarning umumiy qiymati esa 6% ga kamaydi. Bundan tashqari, biz brend va mahsulot reklamasiga, shuningdek, operatorlar va chakana sotuvchilar bilan birgalikda marketing kampaniyalariga katta sarmoya kiritib, Apple bilan raqobatimizni kuchaytirishimiz kerak edi.

Yevropaliklar qimmatroq smartfon sotib olishni boshladilar, lekin ular buni kamroq qilishadi1

G'arbiy Yevropadagi eng yirik smartfon sotuvchilari

G'arbiy Evropadagi Apple 33% bozor ulushi bilan ikkinchi o'ringa tushib ketdi. 2022-yilning 1-choragi bilan solishtirganda kompaniya ta'minotni 1% ga oshirishga muvaffaq bo'ldi — Bunga iPhone 14 Pro va Pro Max ning muvaffaqiyati yordam berdi. Apple mintaqadagi eng sodiq auditoriya tomonidan qo'llab-quvvatlanadigan eng barqaror yetkazib beruvchi bo'lib qolmoqda.

15% bozor ulushi bilan uchinchi oʻrinni Xiaomi egalladi, garchi uning joʻnatmalari yiliga 17% ga qisqargan. Xitoy ishlab chiqaruvchi asosiy bozorlar Ispaniya, Italiya va Germaniya, va eng mashhur & mdash; Redmi va Redmi Note. Kompaniya hali ham quyi va o'rta segmentlarni nazorat qiladi va kichik savdo guruhi asosiy operatorlar va chakana savdo tarmoqlari bilan ishlaydi. OPPO va TCL 3% ulushlari bilan kuchli beshlikni yopdi & mdash; shu bilan birga, birinchi yetkazib berish yiliga 52% ga kamaydi, ikkinchisi esa 19% ga o'sdi.

qimmatroq smartfonlarni sotib olishni boshladi, lekin ular buni kamroq qiladi2″ />

Narxlar segmentlari bo'yicha savdolarni taqsimlash

eng qizg'in raqobat yuqori uch tashqarida kuzatiladi & mdash; OPPO, TCL, Google, Motorola, HONOR va HMD Global bu yerda birlashadi. Yil oxirigacha peshqadamlar jadvalidagi tartib o'zgarishi kutilmoqda. Yana bir e'tiborga molik trend & mdash; an'anaviy ravishda Apple va Samsung tomonidan boshqariladigan narx segmentida sotuvlarning 800 dollardan oshishi. Endi bu segment savdoning 42% ni tashkil qiladi va bir yil oldin bu faqat 35% edi. Shu bilan birga, G‘arbiy Yevropada smartfonlarning o‘rtacha sotish narxi sezilarli darajada oshdi: 2022-yilning birinchi choragiga nisbatan 16 foizga va 2019 yilning shu davriga nisbatan 29 foizga — natijada, 2023-yilning birinchi choragida o‘rtacha sotish bahosi tarixdagi eng yuqori ko‘rsatkich bo‘ldi.

2024-yilda o‘sish istiqbollari yetkazib beruvchilarning tovar-moddiy zaxiralarni mohirona boshqarish, xarajatlarni minimallashtirish va bozorga chiqish yo‘llarini optimallashtirish qobiliyatiga bog‘liq bo‘ladi. Nihoyat, marketing kampaniyalarini mahalliylashtirish, mijozlarni qo‘llab-quvvatlash va tarqatish kanallari dolzarb bo‘lib qoladi.

Manba: