Rossiyaning yirik aloqa operatorlari so'nggi paytlarda abonentlarga shaxsiy ma'lumotlarini yangilash talabi bilan ommaviy ravishda push-bildirishnomalar va SMS-xabarlarni jo'natmoqda va agar ular bajarilmasa, xizmatlar ko'rsatishni to'xtatish mumkinligi haqida ogohlantirmoqda. Shu bilan birga, abonentlarning uzilishi operatorlarni milliardlab zararlar bilan tahdid qilmoqda. “Kommersant” xabariga ko‘ra, vaziyat Roskomnadzor tomonidan bo‘lajak tekshiruvlar bilan bog‘liq.

Uyali aloqa operatorlari abonentlardan shaxsiy ma'lumotlarni tasdiqlashni ommaviy ravishda talab qila boshladilar - Roskomnadzor tekshiruvi yaqinlashmoqda

Rasm manbai: Jonas Leupe/unsplash.com

Manba «Kommersant» May oyida Roskomnadzor kulrang SIM-kartalarga qarshi kurash doirasida kompaniya abonentlarining shaxsiy ma'lumotlarining dolzarbligini tekshirmoqchi ekanligini tasdiqladi. Operatorlarning ma'lumotlariga ko'ra, hozirda tasdiqlanmagan ma'lumotlarga ega 20 milliongacha faol abonentlar mavjud.

Roskomnadzor maʼlum qilishicha, operatorlar tomonidan maʼlumotlar bazasiga kiritilgan abonentlar haqidagi maʼlumotlarning toʻgʻriligini tekshirish maqsadida yolgʻon maʼlumotlarni avtomatik ravishda aniqlaydigan axborot tizimi ishlab chiqilgan. Haqiqiy ma'lumotlar bilan nomuvofiqlik yuzaga kelgan taqdirda, operator «abonentga tushuntirishlar kiritishi yoki xizmatlarni ko'rsatishni to'xtatishi» shart. 2018 yildan beri Roskomnadzor tomonidan Ichki ishlar vazirligi bilan birgalikda olib borilgan tadbirlar davomida 423 mingdan ortiq kulrang SIM-kartalar, shu jumladan 2022 yilda 152 ming dona kulrang SIM-kartalar musodara qilingan.

“Kommersant” manbasiga ko‘ra, uzilishlar potentsial bir oy ichida boshlanishi mumkin, “shuning uchun ham mijozlar bilan ko‘proq muloqot bo‘ldi”. Unga ko'ra, bitta abonentdan operatorning o'rtacha oylik daromadi (ARPU) 350 rublni tashkil qiladi. 20 milliongacha faol abonentlar tasdiqlanmagan ma'lumotlarga ega ekanligini hisobga olsak, operatorlarning oylik yo'qotishlari 7 milliard rublgacha yetishi mumkin. Uning qoʻshimcha qilishicha, monitoring yuridik shaxslar va yakka tartibdagi tadbirkorlar ustidan ham olib borilmoqda.

Rossiyaning yirik operatorlari (MTS, MegaFon, VimpelCom, Tele2) abonent ma'lumotlarini tasdiqlash tartibini muntazam ravishda amalga oshirayotganliklarini xabar qilishdi. VimpelCom da Ularning taʼkidlashicha, abonentlar oʻz maʼlumotlarini “Bilayn” tarmogʻi ofislarida, shuningdek, mobil ilovada yoki Gosuslug akkauntidan foydalangan holda veb-saytdagi shaxsiy kabinetda tasdiqlashlari mumkin boʻladi. Tele2ning ta'kidlashicha, to'liq ism yoki yashash joyini o'zgartirish to'g'risida xabar berish zarurati abonentga aloqa xizmatlarini ko'rsatish qoidalarida nazarda tutilgan.

Skoltechga asoslangan NTI vakolat markazi rahbari o'rinbosarining so'zlariga ko'ra, Aleksandr Sivolobovning simsiz aloqa va Internet narsalar texnologiyalariga ko'ra, operatorlar keyingi oyda bunday abonentlarning uzilishi tufayli katta yo'qotishlarga duch kelmaydilar, chunki ularning abonent bazasi kamayishi uchun kamida olti oy o'tishi kerak. “Ushbu vaqt ichida aloqadan uzilgan mijozlar muammo sababini bilib oladilar va aloqa xizmatlari uchun haq to‘lashni davom ettirish orqali bartaraf etadilar va kimdir qo‘shimcha foydalanilmagan SIM-kartalardan xalos bo‘ladi”, — ekspert da'vo qiladi. Uning taʼkidlashicha, soʻnggi bir yilda rasmiylar “aloqa xizmatlarini koʻrsatishda tartibni faollashtirmoqda”, bu odatda odatiy holdir.

Manba: