2023-yilning birinchi choragida Rossiya brendlari smartfonlari savdosi o‘tgan yilning shu davriga nisbatan 53 foizga kamaydi — atigi 46,9 ming donaga yetdi. Marvel Distribution statistik ma'lumotlariga ko'ra, 2022 yilning shu davrida 99,3 ming rus smartfoni sotilgan. Rossiya brendlari, jumladan, mashhur BQ va Inoi haqidagi taqqoslanadigan maʼlumotlar bozorlari boʻlgan chakana savdo tarmoqlari tomonidan ham taqdim etilgan.

Rossiya smartfonlari sotuvi ikki barobar qisqardi — Xitoy modellari bilan raqobat qilish qiyin

Bu haqda “Vedomosti” xabar bermoqda «F + tech-Marvel» vakiliga tayanib, rus brendlariga kelsak, biz birinchi navbatda byudjet qurilmalari haqida gapiramiz, ularning ehtiyojlari asosan yopiq va endi tomoshabinlar qimmatroq narx segmentining modellariga murojaat qilishdi. . Va bu joy allaqachon xorijiy, asosan Xitoy qurilmalari tomonidan hukmronlik qilmoqda. Agar o'tgan yili smartfonlar bozorida mahalliy brendlar 1,4% ni egallagan bo'lsa, joriy yilda — 0,6%. Ulardan birinchi chorakda 32,8 ming dona qurilma sotgan BQ-Mobile, Inoi (8,7 ming), Black Fox (3,9 ming) va Vertex (800) yetakchi bo‘lib, brendlarning pozitsiyalari yillar davomida o‘zgarmagan.

Talabning ikki baravar kamayganini ko'rsatadigan shunga o'xshash statistik ma'lumotlar bozorlardan biridagi manbalar tomonidan berilgan. Asosan, biz 5 ming rublgacha bo'lgan modellarni sotish haqida gapiramiz, talab esa yaqinda qimmatroq modellarga, shu jumladan Xitoyda ishlab chiqarilganlarga qayta taqsimlangan. Mahalliy smartfonlar sotuvining qisqargani haqidagi maʼlumotni Wildberries, Tele2 va F+ tech kompaniyalari ham tasdiqladi, kompaniya smartfonlari sotuvi boʻyicha deyarli hech qanday statistik maʼlumotlar yoʻq. Maʼlumki, Inoi maʼlum vaqtdan beri oʻzining ruscha kelib chiqishini inkor etib, oʻzini Estoniya brendi sifatida koʻrsatmoqda, bu esa biroz chalkashliklarga sabab boʻlishi mumkin.

Mutaxassislarning fikriga ko'ra, rus brendlari «yo'qotishdan ko'ra» xitoylar bilan raqobatda. Bu arzon Xitoy brendlarining tan olinishi va jozibadorligining o'sishi bilan bog'liq bo'lishi mumkin, chunki rus mahsulotlari byudjetdan yuqori darajada deyarli yo'q. Shu bilan birga, umuman olganda, rus modellari chakana savdoda umuman taqdim etilmaydi.

Sanoat mutaxassislarining fikriga ko'ra, rus brendlari byudjet va ultra-byudjet narxlari segmentlari uchun kurashishlari kerak va bu bo'shliqlardagi marjalar nolga teng. Ayrim ekspertlarning fikricha, mahalliy mahsulotlarga bo‘lgan talabni yaxshilashning yagona yo‘li — sifat ustida ishlagan holda o‘rtacha narx segmentiga kirish yoki xorijiy brendlar bozorini yopish. Rossiyalik ishlab chiqaruvchilar uchun mahalliy davlat kompaniyalari tomonidan smartfonlarni majburiy sotib olish ham najotga aylanishi mumkin, ammo bu oddiy chakana savdo faoliyatiga ta'sir qilmaydi.

Ba'zi prognozlarga ko'ra, 2023 yilda ichki smartfon bozori. 200 ming birlikdan oshmaydi va kelajakda ham keskin o'sish uchun zarur shart-sharoitlar mavjud emas.

Manba: